Kjøpsvilkår


KONTAKT OSS

Adresse:
DwMedia As
Randemfaret 5A
1543 Vestby

E-post: 
support@dwmedia.no

Telefon: 
400 10 600 Man-Ons-Fred 1100-1400

Organisasjonsnummer: 
931094327MVA

Kontaktskjema 

Du kan sende oss mail via kontaktskjema-knappen ovenfor. Vi vil da kontakte deg snarest mulig og innen 36 timer , Ved benytte vår chat løsning vil du få raskere bistand og svar på dine spørsmål. 

Kjøp hos DWMEDIA  AS


Kjøpsavtalen blir først bindende hos DWMEDIA AS  når du har fått en ordrebekreftelse på e-post. DWMEDIA AS inngår kun avtale med myndige personer over 18 år.


Vi tar forbehold om feil i priser og feil i beskrivelser eller bilder, feil som er forårsaket av valutakursendringer, krig, terrorisme, naturkatastrofer, kjernevåpenangrep, force majeure, leveringsproblemer, skatte- og avgifts forandringer, utsolgte varer, systemfeil og trykkfeil. DWMEDIA AS tar også forbehold om utsolgte varer og forsinkede leveranser fra våre leverandører.


Avbestillinger
Om du ønsker å avbryte en bestilling, så må dette gjøres via mail eller chat til oss . Avbestilling bør gjøres så snarest som mulig etter at bestillingen er lagt inn, eller senest helt frem til bestillingen er pakket og gjort klar til forsendelse.

Du kan avbryte en bestilling ved å sende en e-post merket med "Avbestilling". Vennligst angi i e-posten når du la inn bestillingen samt ditt bestillingsnummer. Benytt epost support@dwmedia.no for din avbestilling. denne epost adressen svarer ikke på generelle henvendelser men er en automatisert adresse for mottak av avbestillinger og angrerettskjema.

Priser, avtaler og illustrerende bilder på nettsiden.
Alle priser er inklusiv 25 % mva. og i norske kroner om ikke annet er oppgitt. DWMEDIA AS  beregner priser kontinuerlig, det betyr at prisen på en vare kan gå opp eller ned fra time til time da de bla. er beregnet på valutakurser, tilgang og leverandører.
Vi tar forbehold om feil i beskrivelser og / eller bilder, og gjør oppmerksom på at avvik kan forekomme varens spesifikasjon / utseende.

Mulige betalingsformer:

  • VISA
  • Mastercard
  • Kredittavtale (kun for virksomheter eller offentlige kunder som på forhånd har inngått en betalingsavtale med dwmedia as)
  • VIPPS 

Betaler du med betalingskort, er dette gebyrfritt for privatkort utstedt i EU og EØS.


MERK: Gebyr på opptil 2,55 % belastes for bruk av betalingskort utstedt utenfor EU og EØS samt bedriftskort utstedt i EU og EØS. Gebyret opplyses på bestillingen når kortnummeret er lagt inn.

DWMEDIA AS benytter logistikkselskapet BRING OG POSTEN. , Normert tid for levering er fra 4 arbeidsdager til 6 arbeidsdager situsasjonsbetinget av hvor i landet du holder til og hvilken frakt type som er benyttet ved forsendingen.

Vi sender ikke til varer til svalbard dessverre , vi jobber med å finne løsninger på dette men pt er dette ikke mulig i våre systemer.

Fraktmetode og estimert leveringstid framgår ved bestilling av det enkelte produkt. Valg av fraktmetoder og fraktpriser kan variere utfra ulike kriterier, som vekt og varens dimensjoner. I tillegg benytter vi direktelevering på varer som kan sendes direkte fra tredjepartsleverandører og til sluttkunde, der dette er mulig.


Leveringsvilkår
Varene blir levert til nærmeste utleveringssted eller hjem til deg dersom du har bestilt hjemlevering.

Sendinger med kolli som veier over 35 kilo, eller sendinger med kolli som overskrider fysiske begrensninger for levering blir levert på bakke/gatenivå.

Våre betingelser for frakt og levering gjelder fastlands-Norge. Det må være offentlig vei frem til mottaker.


Ved leveringsforsinkelse som er forårsaket av kunden, kan det påløpe ekstra kostnader (lagerleie) i fra transportøren som vil bli etterfakturert.

Transportskade
Ved varemottak må kunden kontrollere at man har mottatt riktig antall varer og at de er fri for skader. Er det skader på emballasje er det særdeles viktig at transportøren gjøres oppmerksom på skaden og at han rapporterer dette i sitt system. Kontroller gjerne at produktet er fri for skade på posthuset/ Post i butikk.

Blir det derimot avdekket skjulte skader må dette rapporteres umiddelbart og senest 3 dager etter mottak epost til: skade@dwmedia.no


Ved transportskader må produktet ikke tas i bruk, i motsatt fall aksepteres leveransen.

For bedriftskunder gjelder følgende spesielle betingelser:

  • Ingen angrerett
  • 12 måneders reklamasjonsrett. Bytte eller reparasjon medfører ikke en ny 1-års reklamasjonsperiode
  • Frakt i forbindelse med kjøp, retur eller reklamasjon skjer for kjøpers regning
  • Bedriftskjøp leveres til adressen registert i sentrale registere.
  • DWMEDIA AS har eierrett på varer som er kjøpt på kreditt til hele kjøpesummen er betalt. Alle kostnader i forbindelse med oppheving av eierretten må kjøperen stå for.
  • Gebyr på opptil 2,55 % belastes for bruk bedriftskort utstedt i EU / EØS (ikke norske kort) 

    Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.

    Fristen for å angre utløper 14 dager etter den dagen du har mottatt varen. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i samme kjøp, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste varen.

    Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottagelsen til å gi oss beskjed om at du vil angre på kjøpet. Du gjør dette ved å utfylle et angreskjema som du finner i eposten din sammen med din ordre bekreftelse og sende det på e-mail til angre@dwmedia.no. Du kan ikke angre på kjøpet ved å nekte mottak av varen , det vil da påløpe kostander for uavhentet retur og kostander for håndteringen i etterkant.

    Angre på en del av kjøpet
    Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet for å sende en eller flere varer i retur, selv om de er kjøpt i én ordre.
    Dette gjelder imidlertid ikke for Bundles som består av flere varer og/eller gavekort. Bundles regnes som ett samlet produkt. Hvis du vil angre kjøpet av et produkt i en Bundle, må du angre kjøpet av hele Bundelen og returnere alle varene.
    Når du legger inn en bestilling på en Bundle, vil den vises i handlekurven og på fakturaen.

    Vær oppmerksom på at du ikke får fraktomkostningene i retur hvis du angrer på en del av et kjøp.

    Retur av vare
    Når du har gitt oss beskjed om at du vil angre på kjøpet, har du 14 dager til å sende varen tilbake til oss.

    Ved bruk av angreretten betaler du for returfrakt selv, og er selv ansvarlig for å pakke returen forsvarlig for å forhindre skader under transport. Du kan bestille en returetikett hos oss i registreringsprosessen av angreretten eller ta kontakt med oss på angre@dwmedia.no Denne ferdig frankerte seddelen koster 109,- NOK og blir sendt digitalt fra oss. Disse gjelder kun for pakker som veier opptil 25kg.
    Hvis du har kjøpt returetiketten din hos oss, er vi ansvarlige dersom det oppstår skader under transport, forutsatt at varen er forsvarlig pakket inn. Les mer om krav til varens tilstand ved retur nedenfor.

    Dersom du har flere spørsmål angående retur av angrerett, kontakt vår supportavdeling for nærmere informasjon på

    e-post: support@dwmedia.no


    Dersom du ikke henter pakken du har bestilt og ellers forholder deg helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å bryte avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 500,- til DWMEDIA AS for behandling av saken. Du vil også bli belastet for fraktkostnader tur retur dersom du nekter mottak av pakken.

    Ved retur utover det loven bestemmer, må dette godkjennes av DWMEDIA AS på forhånd. Det er ikke noen automatikk i at DWMEDIA AS godkjenner returer.

    Varens stand, når du sender den i retur


    Kunden har en undersøkelsesrett. Kunden kan undersøke varen slik man kan gjøre i butikk. Dersom undersøkelsen går utover det som er naturlig og nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, kan returen avvises mot et gebyr på kr 500,- og returfrakt. Forutsetningen er at varen(e) leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som den ble levert og mottatt. Varen(e) må sendes tilbake til oss i original emballasje og være pakket på samme måte som da den ble mottatt. Bruksanvisning og annet tilbehør må sendes med. I motsatte fall vil DWMEDIA AS ha rett å foreta et trekk i beløpet som tilbakebetales.

    Hvis varen har mistet verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper eller funksjon, kan du kun få en del av kjøpesummen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsmessige verdi, og i visse tilfeller kan det bety at du kun kan få fraktomkostningene tilbake.

    Varen skal sendes i retur i den originale emballasjen. Hvis den originale emballasjen mangler, kan det føre til at varen kan bli skadet under transporten. Det betyr en verdiforringelse av varen, noe som du kommer til å hefte for.

    Retur grunnet feil fakturering- og leveringsinformasjon
    Om det er oppgitt feil fakturering- eller leveringsinformasjon som medfører at leveransen er sendt i retur til oss, vil vi forbeholde oss retten til å debitere kunden kr. 500,- for returhåndtering og kostnader. Dette gjelder også uavhentet gods eller gods som er nektet mottatt.

    Tilbakebetaling av kjøpesummen
    Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene dine tilbake. Hvis varen er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du hefter for.

    Vi refunderer alle betalinger vi har mottatt fra deg, bortsett fra eventuelle leveringsomkostninger, senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din beskjed om at du vil angre på kjøpet. Dersom det er valgt en annen type levering enn standardlevering, vil tilleggskostnadene dette medførte ikke bli tilbakebetalt.

    Vi tilbakefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel du benyttet ved kjøpet, det er ikke mulig å endre dette.

    Vi vil tilbakeholde betalingen til vi har mottatt varen på vårt lager.

    Varen sendes til:

    DWMEDIA AS 
    RANDEMFARET 5A
    NO-1543 VESTBY
    Norge

    Vi mottar kun pakker som sendes direkte til vår adresse. Vi mottar ikke pakker som er sendt i oppkrav . disse vil automatisk bli returnrt til avsender og regnes ikke som en retur/angrerett sending..


    Ingen angrerett
    Disse avtalene kan ikke angres:

    • Levering av varer som er framstilt etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg. F.eks en egenkonfigurert PC. 
    • Levering av varer som må antas å bli forringet eller foreldet raskt
    • Levering av forseglede varer, som av helse- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor forseglingen har blitt brutt etter leveringen. Eksempelvis  ørepropper/in-ear-hodetelefoner og liknende.
    • Kjøp foretatt som bedriftskunde
    • Levering av varer som på grunn av deres natur blir blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles igjen
    • Levering av forseglede lyd- eller bildeopptagelser eller programvare til datamaskiner, som du har brutt forseglingen på
    • Levering av digitalt innhold, f.eks. programvare, apper, spill, musikk, film m.m., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du har akseptert at utførelsen settes i gang og at din angrerett dermed mistes

    Når du handler hos oss som forbruker så gjelder forbrukerkjøpslovens regler for varekjøp. Det betyr at du har reklamasjonsrett i minst 24 måneder, og for varer som er ment å vare vesentlig lenger så er det 60 måneder reklamasjonsrett etter kjøpsdato. Ved næringskjøp er det 12 måneders reklamasjonsrett, se egne bestemmelser i kapittel 4. Bedriftskjøp.

    Du må reklamere «innen rimelig tid» etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi DWMEDIA AS melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

    Det skal opprettes en reklamasjonssak før du sender inn varen. Hvis din reklamasjon er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

    Det kan kun reklameres på varer som har en iboende svakhet. Hvis den innsendte varen testes feilfri eller har vært utsatt for fysisk overlast, slik som støt, klem eller fuktighet av bruker så bortfaller reklamasjonsretten og du vil bli belastet med et testgebyr (*) for undersøkelsen / servicen og frakt.

    Testgebyr (*) kan også forekomme om det skal foretas feilsøking på komplette PC-systemer som ikke er montert av DWMEDIA AS. Ønsker du ikke å få utført en slik feilsøking så skal det defekte produktet demonteres og sendes inn separat.

    Kunden bør på forhånd alltid ha utført testing/feilsøking av produktet før innsending. Om problemet skyldes programmer, drivere eller annet som ikke opprinnelig var installert på produktet, så kan resetting til fabrikkinnstillinger løse problemet og dette dekkes ikke av reklamasjonsretten. Vi tester alle varer ved å gjenskape den opprinnelige konfigurasjonen. Testgebyret (*) beregnes på bakgrunn av tiden som blir brukt i forbindelse med test og feilsøking.

    Hvis du på egen hånd har iverksatt tiltak for å utbedre mangelen utover det som måtte være avtalt med DWMEDIA AS på forhånd, så dekkes ikke disse utgiftene.

    (*) Testgebyr

    En testavgift på NOK 350 pr halvtime inkl. mva (dog maks. NOK 2000 inkl. mva), dersom innlevert produkt er testet feilfritt hos DWMEDIA AS, eller det viser seg at klageretten ikke gjelder. Dersom DWMEDIA AS må foreta feilsøking på komplette PC-systemer som ikke er kjøpt, montert eller installert av DWMEDIA AS, kan testavgiften imidlertid være inntil NOK 2000 inkl. moms for å dekke vårt tidsforbruk. Hvis du ikke ønsker at DWMEDIA AS skal utføre en slik feilsøking, må den defekte komponenten fjernes fra ditt andre oppsett og sendes inn separat.


    Varens stand ved reklamasjon
    Husk å pakke varen forsvarlig inn sammen med alt tilbehør som er nødvendig for å kunne teste varen.

    Skader på produkter forårsaket av betjenings- eller håndteringsfeil, modifikasjoner, installasjon av tredjepartsprogramvare eller grovt misbruk, dekkes ikke av reklamasjonsretten.

    Husk å ta en kopi/backup av samtlige data. DWMEDIA AS, kan ikke gjøres ansvarlig for tapte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt av DWMEDIA AS måtte ha skapt, med mindre det følger direkte av norsk lovgivning.

    Varen sendes til:
    DWMEDIA AS 
    RANDEMFARET 5A 
    NO-1543 VESTBY
    Norge

    Vi mottar kun pakker som sendes til postkontor.
    Vær oppmerksom på at det gis 12 måneders reklamasjonsrett ved næringskjøp.

    Kompatibilitet
    DWMEDIA AS tar ikke ansvar for kompatibilitetsproblemer som er forårsaket av forandringer i en konfigurasjon av DWMEDIA AS sammensatte komponenter. DWMEDIA AS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellom hardware-deler som er kjøpt for selvmontering.

    Vil du lese vår persondatapolitikk, kan du gjøre det på siden persondata, du finner linken i vår nettbutikk nederst til høyre

    Hvis du som forbruker vil klage over kjøpet ditt, skal du kontakte support@dwmedia.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende en klage til:

    Forbrukerrådet
    Pb. 463 Sentrum
    0105 Oslo
    Tlf: 23 40 05 00
    E-post: post@forbrukerradet.no

    Meny

    Innstillinger

    Trykk for flere produkter.
    Ingen produkter ble funnet.